Aller au contenu
  • En ligne récemment   0 membre est en ligne

• Aucun utilisateur enregistré regarde cette page.

Messages recommandés

Posté(e)

Bonjour à tous.

J'ai fait un scan ce jour, et j'ai 4 remontées de défauts.

Après effacement, 2 subsistent, mais je n'ai pas re-roulé avec ni mis en marche, donc il se peux que les 2 autres reviennent aussi, un qui est sur, c'est le module 76 car j'ai un radar de recul à changer depuis pas mal de temps mais pour l'instant difficile car PB de santé.

Le module confort 46 (Éclairage de plancher AR G et AR D), je dirais, pas trop gênant.

Les 2 dont j'aimerais connaitre l'origine, c'est le module 17 instrument (Réglage de base / adaptation inexistant ou erroné) ainsi que le 5F: électronique d'information (Antenne pour support de téléphone).

Et comment on peu y remédier.

ce qui est bizarre, c'est que le 17et le 5F ont pil poil le kilométrage quand j'ai fait le scan précédent du 15/12/2014??

Ci joint, les 2 scans.

Une idée?

Log-WAUZZZ4F2AN008084-61670km.txt

Log-WAUZZZ4F2AN008084-58650km1.txt

Posté(e)

Salut,

Voici ce que dit le Wiki Ross Tech à propos du code 00003 dans le porte instruments :

"00003 - Control Module: No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

Possible Causes

## Basic Setting(s) not performed

Possible Solutions

## Perform Basic Setting(s)

Special Notes

## When found in Control Head / Multi Media Interface (MMI), check Adaptation Channel 012 (Telephone Type) for Plausibility. ## Details for Audi A6 (4F): Multi Media Interface (MMI)

## Details for Audi A8 (4E): Multi Media Interface (MMI)

## Details for Audi Q7 (4L): Multi Media Interface (MMI)

## When found in Brake Electronics (MK60EC1): ## Replacing the Brake Electronics Control Module (J104) but keeping the (old) Hydraulics Unit will result in the Intake and Disconnecting Valves not being synchronized. A Basic Setting for the Intake/Disconnecting Valves will solve this problem.

## When found in the Audi A4 (8H) Automatic Roof perform the Adaptation and see the Special Notes.

## When found in Audi A3/S3 (8P): Instrument Cluster: ## Check/Perform Instrument Cluster Service Interval Settings (Adaptation Channels 42, 43, 44, 45 and 49) E?ID=135368

## When found in any other Audi Instrument Custer run and save an Adaptation Function Control Module Map. After doing so try resetting ALL (see note) applicable service resets using the [sRI Reset] function in VCDS. If the issue is not resolved run/save another Adaptation Function Control Module Map so the stored values can be compared. Registered VCDS users encountering difficulty can join and post the inquiry in our forum -or- contact us directly via email with the log files.

Note most RoW (Rest of World) market Audi models support 3 total service related reset procedures. The Basic Oil Change, Time based and Distance based resets may need to be completed before 00003 - Control Module: No or Incorrect Basic Setting / Adaptation will clear.

@+