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[8L]S3 Code clim erreur 15,4


audiiiiiiii

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Bonjour,

Voilà mon problème, je par en vacance demain donc assez urgent... j'ai remarqué que sur le canal 1 de la clim il y avait marqué 15.4, alors que normalement il doit y avoir marqué 0 si tout est ok... (enfin je crois)

Est ce que quelqu'un sais à quoi correspond cette erreur et si es ce grave ???

 

Merci

 

Autre info: Au demarage de la voiture la température exterieur afficher est de 40 degré alors que la voiture est a l'ombre et qu'il fait maximum 28 degrés

 

Es ce que cette sonde peut modifier les paramètres moteur car il me semble que la voiture a moin de puissance !!!!

Modifié par audiiiiiiii
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il affiche quoi le canal 1? (j'ai la flemme de chercher)

 

sinon pour ta température extérieure, pas la peine de faire une syncope, ca n'a aucune influence sur le fonctionnement du moteur :bigthumbup:

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  • 11 mois plus tard...

Bonjour à tous,

 

Après une année mon problème est toujours le même (erreur 15,4) mais cette fois j'ai trouvé à quoi correspond l'erreur.

Voir tableau:

 

00.0 No malfunction present

02.1 (G86) Interior Temperature Sensor, in Headliner, static open, *02.1 (see below)

02.2 Interior Temperature Sensor, in Headliner, static short, see 02.1

02.3 Interior Temperature Sensor, in Headliner, sporadic open

02.4 Interior Temperature Sensor, in Headliner, sporadic short

03.1 (G56) Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel, static open, see 02.1

03.2 Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel, static short, see 02.1

03.3 Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel, sporadic open

03.4 Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel, sporadic short

04.1 (G89) Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor, static open, *04.1 (see below)

04.2 Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor, static short, see 04.1

04.3 Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor, sporadic open

04.4 Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor, sporadic short

05.1 (G17) Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, static open, *05.1 (see below)

05.2 Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, static short, see 05.1, *05.2 (see below)

05.3 Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, sporadic open

05.4 Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, sporadic short

06.1 (G110) Engine Coolant Temperature (ECT), A/C static open, *06.1 (see below)

06.2 Engine Coolant Temperature (ECT), A/C static short, see 06.1

06.3 Engine Coolant Temperature (ECT), A/C sporadic open

06.4 Engine Coolant Temperature (ECT), A/C sporadic short

07.1 (G109) Ambient Temperature Sensor at Fresh Air Blower, static open, *07.1 (see below)

07.2 Ambient Temperature Sensor at Fresh Air Blower, static short, see 07.1

07.3 Ambient Temperature Sensor at Fresh Air Blower, sporadic open

07.4 Ambient Temperature Sensor at Fresh Air Blower, sporadic short

08.1 (G92) Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, static open, *08.1 (see below)

08.2 Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, static short, see 08.1

08.3 Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, sporadic open

08.4 Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, sporadic short

08.5 Temperature Regulator Flap, static block, *08.5 (see below)

08.6 Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, malfunction

08.7 Temperature Regulator Flap, sporadic block

11.1 (G112) Central Flap Motor Potentiometer, static open, *11.1 (see below)

11.2 Central Flap Motor Potentiometer, static short, see 11.1

11.3 Central Flap Motor Potentiometer, sporadic open

11.4 Central Flap Motor Potentiometer, sporadic short

11.5 Central Flap, static block, *11.5 (see below)

11.6 Central Flap Motor Potentiometer, malfunction

11.7 Central Flap, sporadic block

13.1 (G114) Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, static open, *13.1 (see below)

13.2 Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, static short, see 13.1

13.3 Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, sporadic open

13.4 Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, sporadic short

13.5 Footwell/Defroster Flap, static block, *13.5 (see below)

13.6 Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, malfunction

13.7 Footwell/Defroster Flap, sporadic block

15.1 (G113) Air Flow Flap Motor Potentiometer, static open, *15.1 (see below)

15.2 Air Flow Flap Motor Potentiometer, static short, see 15.1

15.3 Air Flow Flap Motor Potentiometer, sporadic open

15.4 Air Flow Flap Motor Potentiometer, sporadic short

15.5 Air Flow Flap, static block, see *15.5 (see below)

15.6 Air Flow Flap Motor Potentiometer, malfunction

15.7 Air Flow Flap, sporadic block

17.0 Vehicle Speed Signal faulty

18.1 Fresh air blower voltage, static

18.3 Fresh air blower voltage, sporadic

20.1 A/C compressor voltage not OK - static, *20.1 (see below)

20.3 A/C compressor voltage not OK - sporadic

22.1 (F118) A/C Refrigerant High Pressure Switch, static open, *22.1 (see below)

22.3 A/C Refrigerant High Pressure Switch, sporadic open

22.5 A/C Refrigerant High Pressure Switch, 120X open, *22.5 (see below)

29.1 Belt slip detection "soft", static

29.2 Belt slip detection "hard", static

29.3 Belt slip detection "soft", sporadic

29.4 Belt slip detection "hard", sporadic

 

Diagnostic Trouble Code Notes: *02.1 Digital default value of 128 is programmed if sensor fails

*04.1 Value supplied by Temp. Sensor is used if sensor fails

*05.1 Value supplied by Temp. Sensor is used if sensor fails

*05.2 Digital default value of 128 is programmed if sensors G89 & G17 both fail

*06.1 Engine Coolant Temperature is calculated is sensor should fail or is not installed; diagnosis occurs only above 0 degrees Celsius

*07.1 Programmed corrective value = 0

*08.1 Temperature Regulator Flap Motor will no longer be controlled automatically; manual adjustment only

*08.5 Motor is cycled; software attempts to eliminate block

*11.1 Central Flap Motor will no longer be controlled automatically; manual adjustment only

*11.5 Motor is cycled; software attempts to eliminate block

*13.1 Footwell/Defroster Flap Motor will no longer be controlled automatically; manual adjustment only

*13.5 Motor is cycled; software attempts to eliminate block

*15.1 Digital value is internally programmed for limp-home mode

*15.5 Motor is cycled; software attempts to eliminate block

*20.1 Compressor remains off until voltage is greater than 10.8V for at least 25 seconds

*22.1 Compressor remains off until switch closes

*22.5 Compressor re-engagement circuit, VAG 1551 Scan Tool function

Modifié par audiiiiiiii
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bonjour :coucou: , mon code erreur est "22.1 (F118) A/C Refrigerant High Pressure Switch, static open, *22.1 (see below) "

ou en français "contacteur hte pression" mais qu'est-ce que c'est???

car j'ai ma clim qui fonctionne mal. merci d'avance . :bien:

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tu peux la changer toi même mais attention au gaz

il faut le laisser s'évacuer dans un endroit ventilé.

 

sinon tu trouves un garage qui te la change pendant la recharge de clim

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  • 2 ans plus tard...

Hello !

Déterrage de topic!!

Erreure 15.4 aussi ! La voiture ne refroidit pas bien quand je roule doucement ou a l'arrêt !

J'ai aussi l'erreur du pressostat haute pression au bout d'un moment , l'un de vous a trouver la solution !?

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