Aller au contenu
  • En ligne récemment   0 membre est en ligne

    • Aucun utilisateur enregistré regarde cette page.

Messages recommandés

Bonjour,Bonsoir

 

j ai chercher sur certain forum mais rien trouvé de bien voici mon soucie :

 

j ai acheter un AUDI A3 2L 16S TDI 140CV

et depuis peu j ai le voyant esp qui reste allumer et maintenant après avoir essayer d effectuer le réglage vag j ai ESP et ABS qui reste allumé quoi que je face

Alors y a t il une pièces fichue ou un vraie bon réglage a faire ...

Voici le détaille du vag si quel q'un a déjà eu se soucie s il pouvait m aider se serait très sympa car je sature ,je vais la brûler si sa continue ,je comprend pas Audi qui fait des voiture haute gamme avec des bonne pub pour résultat c est toi qui paye encore plus et plus ,la c est bon !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Adresse 03: Freins ABS Labels: 1K0-907-379-MK60-F.lbl

No. VAG du calculateur: 1K0 907 379 D

Pièce et/ou version: ESP FRONT MK60 0102

Codage logiciel: 0055942

Code atelier: WSC 06435 000 00000

Les codes défaut ont été effacés.

 

3 Codes défaut trouvés

00810 - Transmetteur 1/2 de pression de freinage

005 - Réglage de base / adaptation inexistant ou erroné

01423 - Capteur d´accélération transversale (G200)

005 - Réglage de base / adaptation inexistant ou erroné

01486 - Test de fonctionnement du système activé

000 - -

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Bonjour,

Voici quelques pistes (en anglais)

00810 - Sensor 1/2 for Brake Pressure

00810 - Sensor 1/2 for Brake Pressure: No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

Possible Symptoms

 

Malfunction Indicator Light (MIL) active

 

Possible Causes

 

Sensor 1/2 for Brake Pressure Basic Setting lost/not performed

 

Possible Solutions

 

Perform Sensor 1/2 for Brake Pressure Basic Setting

See Vehicle specific Diagnostic Procedures for Details

 

 

00810 - Sensor 1/2 for Brake Pressure: Implausible Signal

Possible Symptoms

 

Malfunction Indicator Light (MIL) active

 

Possible Causes

 

Sensor 1/2 for Brake Pressure faulty

 

Possible Solutions

 

Check/Replace Sensor 1/2 for Brake Pressure

 

Special Notes

 

In cases where the Sensor for Brake Pressure is part of the Brake Hydraulics Unit, the complete Unit may need to be replaced.

 

01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200)

01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200): No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

Possible Symptoms

 

Malfunction Indicator Light (MIL) active

 

Possible Causes

 

Lateral Acceleration Sensor (G200) Basic Setting lost/not performed

 

Possible Solutions

 

Perform Lateral Acceleration Sensor (G200) Basic Setting

See Vehicle specific Diagnostic Procedures for Details

 

 

01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200): Electric Circuit Failure

Possible Symptoms

 

Malfunction Indicator Light (MIL) active

 

Possible Causes

 

Wiring/Connections from/to Lateral Acceleration Sensor (G200) faulty

Supply Voltage insufficient

Lateral Acceleration Sensor (G200) faulty

 

Possible Solutions

 

Check Wiring/Connections from/to Lateral Acceleration Sensor (G200)

Check Supply Voltage

Check Lateral Acceleration Sensor (G200) faulty

Perform Lateral Acceleration Sensor (G200) Basic Setting

 

Il faut vérifier ou remplacer le capteur de pression de freinage

 

Vérification du câblage / connexions à partir de / à capteur d'accélération latérale (G200)

Vérifiez la tension d'alimentation

Vérifiez capteur d'accélération latérale (G200) défectueux

Effectuer un paramétrage de base du capteur d'accélération latérale (G200)

 

:coucou:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Petit complément :bigsmile:

 

Comme tu as le vag com, Paramétrage du capteur d'accélération latérale (G200):

 

Lateral Acceleration Sensor (G200)

 

Prerequisites:

 

System voltage at least 12.0 V.

 

[select]

[03 - Brake Electronics]

[Measuring Blocks - 08]

Group 004

[Go!]

Check field 2, the value has to be between -1.5 and +1.5 m/s².

[Done, Go Back]

[Coding-II - 11]

OR (if Coding-II is not available)

[security Access - 16]

Enter 40168, to enable the basic setting.

[Do it!]

[basic Settings - 04]

Group 063

[Go!]

Activate the Basic Setting.

[ON/OFF/Next]

After a successful basic setting, field 2 should say "OK".

[Done, Go Back]

To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again.

[Measuring Blocks - 08]

Group 004

[Go!]

Check field 2, the value has to be between -1.5 and +1.5 m/s².

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Alors j ai fait les codes avec le vag ,me reste plus que ceci :

 

 

2 Codes défaut trouvés

01486 - Test de fonctionnement du système activé

000 - -

00810 - Transmetteur 1/2 de pression de freinage

005 - Réglage de base / adaptation inexistant ou erroné

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Ca progresse c'est déjà ça, un code défaut de moins ;)

 

J'ai oublié le dernier code:

 

01486 - System Function Test activated

Possible Symptoms

 

Malfunction Indicator Light (MIL) ON

 

Possible Causes

 

When found in Brake Electronics Control Module (J104)

Brake Electronics Function Test activated

 

Possible Solutions

 

When found in Brake Electronics Control Module (J104)

Perform Brake Electronics Function Test

 

Special Notes

 

Might be stored in Combination with B10B3/037043 in Airbag Control Module (J234), if so perform Function Test first.

 

Le test en question: ESP System Function Test

 

General

 

> The ESP System Function or Road Test serves to check the Plausibility of the Signals

from the Lateral Acceleration Sensor (G200), Rotation Rate Sensor (G202) and Brake Pressure Sensor (G201).

> The ESP System Function Test should be performed after all major work on the Brake System, in some cases the Brake Electronics Control Module (J104) may automatically require this Function Test and set the correlating Fault Code 01486.

> Once the Function Test has been started it cannot be cancelled and must be successfully finished.

> The Diagnostic Tool should NOT need to be connected while performing the Function Test.

 

 

If you are experiencing Problems getting the Function Test carried out please contact us directly,

our Techs have a vast Experience with this Subject and will gladly assist you with the Process. ;-)

 

 

Prerequisites

 

> Vehicle stationary

> Ignition ON, Engine ON (Running)

> Perform the Test Drive on an enclosed Site (i.e. a Parking Lot)

> Make sure to Complete the Function Test within 50 Seconds after pressing the Brake Pedal

 

 

Instructions

 

> Firmly press the Brake Pedal until a certain Brake Pressure (usually right above 30 bar) is reached.

> Brake Pressure Sensor (G201) Plausibility will be confirmed by a Change in the Brake Electronics Warning Lights.

> On Bosch, the ASR/ESP Warning Light (K155) will switch OFF and the ABS Warning Light (K47) will switch ON.

> On Continental/Teves, the ABS Warning Light (K47) will switch OFF and the ASR/ESP Warning Light (K155) switch ON.

> Start Driving straight with a steady Speed of ~20 km/h (~13 mph).

> Turn the Steering Wheel either Left or Right between a 90° Angle (1/4 Turn) to 180° Angle (1/2 Turn) and keep it steady.

> Lateral Acceleration Sensor (G200) and Rotation Rate Sensor (G202) Plausibility is confirmed

once the remaining Brake Electronics Warning Light(s) switch OFF.

> The Function Test is now completed.

 

Notes

 

> When Driving, make sure the general Speed is between 15 to 30 kph (9 to 18 mph).

> The Turn should be done at a Rotation/Turn Rate of ~10 °/s which can be achieved with a

Turning Radius of 10 to 12 Meters (30 to 40 feet) with a Speed between 15 to 30 kph (9 to 18 mph).

> You may experience Variations in the Warning Light Behavior depending on the individual Brake System Generation,

this is no Reason to be concerned as long as you follow the General Procedure.

 

Et pour finir la petite vidéo qui va bien:

 

 

:coucou:

Modifié par droby
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Par rapport au code erreur 00810 (du 1er paragraphe) il faudrait vérifier les paramètres de réglage de base de la pression des freins.

Brake Pressure Sensor 1 (G201)

 

Prerequisites:

 

> System voltage at least 12.0 V.

 

[select]

[03 - Brake Electronics]

[Measuring Blocks - 08]

Group 005

[Go!]

Check field 1, the value has to be between -8.0 and +8.0 bar.

[Done, Go Back]

[Coding-II - 11]

OR (if Coding-II is not available)

[security Access - 16]

Enter 40168, to enable the basic setting.

[Do it!]

[basic Settings - 04]

Group 066

[Go!]

Activate the Basic Setting.

[ON/OFF/Next]

After a successful basic setting, field 2 should say "OK".

[Done, Go Back]

To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again.

[Measuring Blocks - 08]

Group 005

[Go!]

Check field 1, the value has to be between -3.8 and +3.8 bar.

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 1 mois plus tard...

:marcelpoire: merci pour cette manip, j'ai reussi a effacer le ESP alors que 3 garage different n'y arrivait pas ... il me disait qu y a que chez Audi qu'il peuvent l'effacer ou recalibrer le volant ... :ripeer:

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant
×
×
  • Créer...