Aller au contenu
  • En ligne récemment   0 membre est en ligne

    • Aucun utilisateur enregistré regarde cette page.

Audi Connect data tethering > MIB2


Messages recommandés

I'm trying to activate Audi Connect with usb data tethering on my A6 model 2017 with a MIB2 unit that does not have a simcard slot.

This was perfectly possible on the MMI3G+, as a lot of people on this forum know :icon6:, but the procedure has completely changed since audi's upgrade to the MIB2 platform.

I have already been successful in enabling all the Audi Connect functions and menu options (These settings are no longer in the green menu).

However, the "install fair mode" option also no longer exists in the green menu :(

 

I have found an option called "Online Data over SIM/Bluetooth", but this results in an error message saying

/var/dataoverdlink: No such file or directory

I guess the script is not present in the firmware anymore ?

 

My current firmware version is MHI2_ER_AU57x_P3236

Does someone have the latest firmware so i can take a look at the file system ?

 

 

 

---- Traduction Google Translate:

 

Je suis en train d'activer Audi Connect avec usb tethering de données sur mon modèle A6 2017 MIB2 qui ne dispose pas d'un lecteur de carte SIM.

Cela était parfaitement possible sur le MMI3G+, comme beaucoup de gens sur ce forum savent :icon6: , mais la procédure a complètement changé depuis audi de mise à niveau vers la plate-forme MIB2.

 

J'ai déjà réussi à activer tous les fonctions Audi Connect et les options de menu (Ces paramètres ne sont plus dans le menu vert).

Cependant, l'option "install fair mode" également n'existe plus dans le menu vert :(

 

J'ai trouvé une option appelée "Online Data sur SIM / Bluetooth", mais cela se traduit par un message d'erreur indiquant

/var/dataoverdlink: No such file or directory

Je suppose que le script n'est plus présent dans le firmware ?

 

Ma version actuelle du firmware est MHI2_ER_AU57x_P3236

Est-ce que quelqu'un a le dernier firmware pour que je puisse prendre un coup d'oeil au système de fichiers?

 

 

 

post-141360-0-46455700-1477574891_thumb.jpg

post-141360-0-63274400-1477574895_thumb.jpg

Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 2 semaines plus tard...

- I've discovered that on the MIB2 the only supported ethernet device is the D-Link DUB-E100 (Revision B1 or C1).

On the MMI3GP you could also use any other usb dongle based on the ASIX chipset, but not anymore.

#D-Link DUB-E100 USB Dongle
device(usb, ven=2001,dev=3c05)

device(usb, ven=2001,dev=1a02)

 

- Also, after inserting this device a script called extnet.sh is started:

start ( /etc/scripts/extnet.sh )

 

This script will automatically route all internet traffic and diagnostics to the ip of the ethernet dongle, but it will not do this until a marker file named dataoverdlink is present:

if [[ -e /var/dataoverdlink ]]; then
# Set default route for debugging and data
/mnt/app/armle/sbin/route add default 172.16.250.248
echo "extnet.sh: /var/dataoverdlink was found -> Use $IFACE for internet traffic and debugging"
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

Next step is creating that marker file...

 

On the MMI3G/3GP you can simply put a run.sh script on an sdcard, but this doesn't work anymore.

I guess they have been reading our forums too :icon6:

 

On a MIB2 unit you can now place an 'autorun' shell script in the root of an sdcard,

but it has to be accompanied by an 'autorun.sig' signature file containing an SHA1 hash.

  • Merci 1
Lien vers le commentaire
Partager sur d’autres sites

  • 4 ans plus tard...

Créer un compte ou se connecter pour commenter

Vous devez être membre afin de pouvoir déposer un commentaire

Créer un compte

Créez un compte sur notre communauté. C’est facile !

Créer un nouveau compte

Se connecter

Vous avez déjà un compte ? Connectez-vous ici.

Connectez-vous maintenant
×
×
  • Créer...